خوجالي

خوجالي سوي قيريمي

شروع جنگي تمام عيار در قره باغ/۳۹ نظامي ارمني كشته شدند

+0 به يه ن
شروع جنگي تمام عيار در قره باغ/۳۹ نظامي ارمني كشته شدند


اؤيرنجي سسي: به دنبال نفض گسترده آتش بس از سوي ارمنستان، ارتش آزربايجان حمله گسترده تاكنون ۳۹ نظامي ارمني را كشته و دستكم ۸ نفر را اسير نموده است . همچنين خبرها از آزادي ۳ روستا دارد .
به گزارش واحد رصد اخبار اؤيرنجي سسي، سايت آزربايجان ايشچلري به نقل از رسانه هاي آزربايجان شمالي خبر داده است “ارمنستان ۳۹ كشته داده و هشت سرباز دشمن اسير شده اند. جنگ در قازاق و طووس با شدت ادامه دارد.
همچنين گزارش مي شود سه روستا بارپس گيري شده و سه تپه استراتژيك به تصرف نيروي هاي قهرمان آزربايجان در آمده است .”
در همين حال وزارت دفاع آزربايجان با انتشار بيانيه دولت ارمنستان را متهم كرد كه در ۴۸ ساعت دستكم ۲۰۰ بار نقض آتش بس نموده است .
همچنين گزارش ها حاكي است در اين درگيري ها يك زن ۳۷ ساله آزربايجاني مجروح شده است
ديدار وزراي خارجه آزربايجان و ارمنستان
وزراي خارجه جمهوري آزربايجان و ارمنستان روز جمعه در پاريس با يكديگر ديدار و براي حل مناقشه قره باغ گفتگو كردند.
به گزارش رسانه هاي آزربايجان،”ˈالمان عبدالله اف”ˈ سخنگوي وزارت خارجه جمهوري آزربايجان اين دور از مذاكرات وزيران خارجه آزربايجان و ارمنستان را فشرده و صريح توصيف كرده است.
بر پايه اين گزارش المار محمديار اف، وزير خارجه آزربايجان در ملاقات با ادوارد نعلبنديان، همتاي ارمني خود با اعلام موضع صريح كشورش گفت، چنانچه نيروهاي ارمنستان هر چه زودتر اراضي اشغالي آزربايجان را ترك كنند به همان نسبت دستيابي به يك راه حل صلح آميز براي پايان دادن به مناقشه قره باغ در چارچوب مقررات بين المللي امكان پذيرتر خواهد بود.
عبدالله اف با تاكيد بر اينكه مذاكرات با ارمنستان در راستاي حفظ استقلال و تماميت ارضي جمهوري آزربايجان صورت مي گيرد، گفت كه طرفين براي تداوم مذاكرات درباره برخي موارد با حضور روساي گروه مينسك سازمان امنيت و همكاري اروپا به توافق رسيده اند.
وزراي خارجه جمهوري آزربايجان و ارمنستان آخرين بار در در حاشيه اجلاس شوراي وزيران خارجه سازمان امنيت و همكاري اروپا در كي يف، پايتخت اوكراين با يكديگر ملاقات كرده بودند.
اين سومين ديدار وزراي خارجه جمهوري آزربايجان و ارمنستان پس از آخرين ملاقات روساي جمهور دو كشور در وين است


پرواز جنگنده هاي نيروي هوايي آزربايجان بر فراز قره باغ/ احتمال آغاز عمليات گسترده نظامي

+0 به يه ن
پرواز جنگنده هاي نيروي هوايي آزربايجان بر فراز قره باغ/ احتمال آغاز عمليات گسترده نظامي

در پي تبادل آتش شديد ميان ارتش آزربايجان و نيرو هاي ارمني، هواپيماهاي جنگنده نيروي هوايي ارتش از صبح امروز اقدام به گشت زني و انجام عمليات شناسايي بر فراز جبهه قره باغ كرده اند.


به گزارش اؤيرنجي سسي و به نقل از رسانه‌هاي آزربايجان شمالي؛ ارتش ارمنستان در روزهاي گذشته به شدت در حال نقض پيمان آتش بس مي‌باشد. در اين راستا نيز ارتش آزربايجان به صورت موثري اقدام به پاسخگويي به نيروهاي مهاجم نموده است.

بر اساس اخبار رسيده، ديروز و امروز گروه‌هاي تكاوري و تخريبي دشمن، در نظر داشتند با گذر از خطوط مرزي و ورود به خاك آزربايجان، به نيروهاي ارتش ضربه وارد نمايند كه در هر دو مورد اين گروه‌ها با پاسخ سنگين و آتش شديد نيروهاي آزربايجاني مجبور به عقب‌نشيني شده‌اند.

همچنين از جبهه “ترتر” خبر مي‌رسد از نيمه شب گذشته تا كنون مبادله آتش شديدي بين طرفين در حال انجام است. خبرهاي غيررسمي حكايت از ورود سلاح‌هاي سنگين به ميدان مبارزه دارد. . وزير دفاع آزربايجان اعلام نموده است كه در ۲۴ ساعت گذشته ارمنستان ۱۸۹ بار نقض آتش بس نموده است.

از سويي ديگر “زاهد اوروج” نماينده پارلمان آزربايجان و عضو كمسيون امنيت مجلس در اظهاراتي گفته است كه با رود كنوني هر لحظه امكان آغاز جنگ و عمليات گسترده نظامي وجود دارد.

خبرهاي از آن حكايت دارد كه وزارت دفاع در بيانيه‌اي اعلام نموده كه تمامي داوطلبين براي عضويت در ارتش در رزهاي جاري مي‌توانند به نزديك‌ترين پادگان‌ها مراجعه كنند.


خوجالي سوي قيريمي

+0 به يه ن